Co należy wiedzieć o uproszczonej procedurze zatrudnienia cudzoziemca?

0
zatrudnienie cudzoziemca

Jeżeli chcesz zatrudnić w swojej firmie obywatela Armenii, Białorusi, Gruzji, Mołdawii, Rosji lub Ukrainy w procedurze uproszczonej zatrudnienia, to musisz znać jej podstawowe zasady. Obywateli wyżej wymienionych państw państw możesz zatrudnić na podstawie procedury uproszczonej, czyli tak zwanego oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy. Jakie są obowiązki pracodawcy po zatrudnieniu cudzoziemca? Przekonaj się sam!

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/zatrudnienie-cudzoziemca-2020-co-trzeba-wiedziec-o-procedurze-uproszczonej/ 

Uproszczona procedura zatrudnienia cudzoziemca 2020

Legalne zatrudnienie obywateli Armenii, Białorusi, Gruzji, Mołdawii, Rosji lub Ukrainy jest możliwe bez konieczności ubiegania się o zezwolenie na pracę. 

Jedyne co jest potrzebne to złożenie przez pracodawcę w powiatowym urzędzie pracy oświadczenia dotyczącego powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcowi.

Zatrudnienie cudzoziemca bez zezwolenia

Oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi możemy złożyć, jeżeli łącznie są spełnione warunki takie jak:

  • cudzoziemiec, którego chcesz zatrudnić jest obywatelem Armenii, Białorusi, Gruzji, Mołdawii, Rosji lub Ukrainy,
  • okres zatrudnienia nie przekroczy 6 miesięcy w ciągu kolejnych 12 miesięcy,
  • prace, które będzie wykonywał cudzoziemiec, nie dotyczą prac sezonowych,
    na które trzeba uzyskać zezwolenie.

Zatrudnienie obcokrajowca spoza Unii Europejskiej

Po złożeniu oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy musimy przekazać oryginał oświadczenia dla cudzoziemca. Takie oświadczenie pozwoli na uzyskanie w polskiej placówce dyplomatyczno-konsularnej w kraju stałego pobytu, czyli wizy w celu wykonywania pracy.

W dniu rozpoczęcia pracy przez cudzoziemca musimy zawiadomić o tym powiatowy urząd pracy. Zawiadomienie to możemy przekazać w formie tradycyjnej na papierze lub przez internet za pośrednictwem portalu praca.gov.pl.

Jeśli cudzoziemiec nie podejmie zatrudnienia w zaznaczonym dniu to również musimy zgłosić to do urzędu.

Musimy zrobić to w ciągu 7 dni od dnia określonego w ewidencji oświadczeń jako dzień rozpoczęcia pracy. Zawiadomienie tak samo jak wyżej możemy przekazać osobiście lub online. 

Zobacz też: http://www.rebel-tv.pl/kim-jest-pelnomocnik-i-w-czym-moze-nam-pomoc/

Przelewy internetowe w dobie COVID-19

0
Przelewy internetowe w dobie COVID-19

Pandemia koronawirusa zrewolucjonizowała podejście do wielu aspektów życia społecznego, wymusiła na wielu firmach przejście na pracę zdalną, a także spowodowała duże zmiany w spędzaniu wolnego czasu czy robieniu codziennych zakupów. W jaki sposób zmienił się rynek e-commerce w dobie COVID-19 i jakie nowoczesne metody e-przelewów umożliwiają dokonywanie bezpiecznych zakupów?

Zdalnie znaczy bezpieczniej

Jednym ze sposobów zapobiegania się rozprzestrzeniania się koronawirusa jest ograniczenie kontaktów społecznych – zakazy dotyczące zgromadzeń większej liczby ludzi czy odległości, jaką należy zachować w stosunku do osób trzecich, zostały nawet uregulowane przepisami. Dla wielu firm – zarówno tych obracających towarami, jak i usługowych – oznaczało to od samego początku trwania pandemii konieczność przeniesienia swoich działań do sieci oraz zamknięcia stacjonarnych sklepów czy punktów obsługi klienta.

Ze względu na ten fakt coraz bardziej rozwijać się zaczął rynek e-commerce, czyli tzw. handel elektroniczny. Coraz więcej klientów – również tych, którzy do tej pory sceptycznie byli nastawieni do zakupów przez internet i woleli kupować stacjonarnie – zaczęło korzystać ze sklepów internetowych. Firmy, które miały już swoje sklepy online, rozwinęły działalność, do sieci przeniosło się również wiele biznesów, które dotychczas były kojarzone głównie z działań offline, np. z branży fitness czy wellness. Firmy te stanęły więc przed koniecznością skorzystania z nowoczesnych metod, które umożliwiają klientom płatności internetowe. Można śmiało powiedzieć, że pandemia była prawdziwą weryfikacją dla rynku e-zakupów – okazuje się, że przez internet możemy kupić już nie tylko ubranie i elektronikę, ale również zamówić obiad, skorzystać z terapii psychologicznej lub lekcji języka obcego czy odbyć trening sportowy z instruktorem.

Płatności internetowe – najpopularniejsze metody

Sytuacja wywołana przez pandemię koronawirusa spowodowała więc rewolucję w podejściu do korzystania z e-przelewów, czyli płatności bezgotówkowych, dokonywanych na odległość. Najpopularniejsze metody, z jakich możemy korzystać w sklepach internetowych, to szybkie przelewy online czy płatność BLIK – są one często wykorzystywane w przypadku płatności w sklepie internetowym. Natomiast przy rozliczeniach osobistych, np. z rodziną czy znajomymi, w czasach, kiedy wymiana gotówki nie jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem, doskonale sprawdza się przelew na telefon. Jego zaletą jest prosta obsługa oraz fakt, że pieniądze od razu wpływają na konto, niezależnie od dnia tygodnia ani godziny. Dzięki takim rozwiązaniom klienci unikają konieczności wypłacania pieniędzy z bankomatu, kontaktu z gotówką czy dotykania terminala płatniczego, co zdecydowanie pomaga w zachowaniu bezpieczeństwa.

Jak tanio wziąć kredyt gotówkowy i na co zwrócić uwagę?

0
kredyt gotówkowy

Nie jest tajemnicą, że teraz prawie każdy produkt można kupić na kredyt, nie mając wystarczającej ilości pieniędzy, aby pokryć pełną cenę zakupu. Do usług kupujących są doradcy kredytowi. Ich umiejętności perswazji są skuteczne. Wystarczy złożyć wniosek o kredyt, a po kilku minutach można zostać posiadaczem sporej kwoty na koncie osobistym.

Czym dokładnie jest Rządowy program mój prąd?

0
Czym dokładnie jest Rządowy program mój prąd

Warto mieć świadomość, że programy, które oferują dofinansowanie do fotowoltaiki od wielu lat cieszą się w kraju ogromną popularnością. Godny uwagi jest fakt, że według dokładnego raportu Instytutu Energetyki Odnawialnej od 2014 do 2020 roku Polacy skorzystali z dopłat na kwotę przekraczającą 4 mld złotych. Czym dokładnie jest Rządowy program Mój Prąd?

Wózki przemysłowe RA Construction

0
Wózek

Wózki przemysłowe to elementy wyposażenia, które mają niebagatelny wpływ na poprawę ergonomii konkretnych stanowisk pracy. Rozwiązania oferowane przez RA Construction przekładają się na wzrost efektywności pracy. Wózki przemysłowe ułatwiają transport ciężkich narzędzi. Dzięki nim możesz zorganizować stanowisko pracy w dowolnym miejscu. Dlatego powinieneś przyjrzeć się bliżej możliwości wdrożenia tego typu rozwiązań w swojej firmie.

Czym charakteryzują się wózki przemysłowe RA Construction?

Dużym atutem wózków przemysłowych jest solidna konstrukcja i wykonanie z najwyższej jakości materiałów. Dzięki temu wózki wykazują dużą odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz intensywną eksploatację. Ważnym elementem wózków przemysłowych są stoły robocze. Ich duża powierzchnia pozwala na wygodny transport ciężkich elementów. W ofercie firmy RA Construction znajdują się także wózki kilkukondygnacyjne.

Wszystkie wózki są wyposażone w skrętne kółka, które cechują się niskimi oporami toczenia. Dodatkowym atutem jest wbudowany hamulec, dzięki któremu możliwe jest łatwe zablokowanie wózka w wygodnej pozycji.

O trwałości wózków przemysłowych decydują materiały, z jakich są wykonywane. Wykorzystanie blachy o optymalnej grubości pozwala na intensywną eksploatację. Grubość blachy jest dostosowana do nośności oraz konstrukcji wózka. Przeważnie stosowana jest blacha Z/W 1,5 mm/1 mm. Zewnętrzne powierzchnie półek można także wyłożyć specjalną gumą olejoodporną. Dzięki niej organizacja i składowanie narzędzi jest dużo prostsze.

Na czym polega funkcjonalność wózków przemysłowych?

Zaletą wózków warsztatowych jest stabilna konstrukcja, która pozwala wykonywać nawet precyzyjne prace warsztatowe. Zwróć także uwagę na liniowe zachowanie stabilności nawet do momentu pełnego obciążenia pojedynczych półek lub całego wózka.

Warto podkreślić, że wózki warsztatowe mogą być doposażone w pojemne kuwetki. Mają one formę plastikowych pojemników. Dzięki temu będziesz mógł w łatwy sposób przechowywać drobne przedmioty i różnego rodzaju przybory. Szuflady zamontowane w wózku są wyposażone w pełny wysuw. Niezawodne prowadnice zapewniają płynne działanie. Szuflady mogą być wyposażone w centralny zamek. Ciekawymi dodatkami są kieszenie A4, uniwersalne organizery, roletki, ścianki narzędziowe, ścianki z pojemnikami oraz wieszaki na klucze.

Wartym podkreślenia atutem jest także estetyka wykonania wózków przemysłowych oferowanych przez RA Construction. Precyzja, z jaką zostały dopasowane poszczególne elementy, gwarantuje niezawodne działanie oraz nienaganny wygląd. Możliwość wykończenia elementów jednym z kolorów dostępnych w palecie RAL to sposób na dopasowanie wózka do indywidualnych potrzeb. Konstrukcja oraz funkcjonalność wózka spełnia rygorystyczne normy bezpieczeństwa.

Jeśli chcesz poznać lepiej wózki przemysłowe oferowane przez RA Construction, to koniecznie zajrzyj na stronę raconstruction.pl. Znajdziesz tam pełną specyfikację wózków warsztatowych. Specjaliści zatrudnieni w firmie pomogą Ci wybrać optymalne rozwiązania dopasowane do możliwości i potrzeb Twojej firmy.

System, który warto znać. Dziewięć rzeczy, które warto wiedzieć o BES-Hubgrade

0
System

Czegoś takiego jeszcze w Polsce nie było! Pracujący całą dobę analitycy i operatorzy, śledzący na bieżąco na rozwieszonych na ścianach monitorach wszelkie zmiany i szukający nieustannie optymalnych rozwiązań specjalnie dla ciebie i twojej firmy lub instytucji, którą kierujesz. Co to za innowacyjne przedsięwzięcie? Czym jest Hubgrade i usługa BES?

Manikiurzystka – jak nią zostać?

0
paznokcie

Z pewnością, jeżeli czytamy ten artykuł zastanawialiśmy się jak to jest być manikiurzystka, która posiada pojęcie w tym co robi, ale również wie w jaki sposób to robić. Jeżeli interesujesz się stronami, na których znajdziesz mnóstwo porad, a także filmików, które pokazują jak wykonać daną stylizacje paznokci lubisz odtwarzać ją sobie na własnych paznokciach czy paznokcie swojej mamy czy koleżanki, to jest to dobry początek, aby rozważyć swoją karierę jako manikiurzystka. Sprawdź, kto może zostać taką osobą oraz jak wygląda droga do kariery w takim zawodzie.

Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/jak-zostac-manikiurzystka/

Czy każdy może zostać manikiurzystką?

Teoretycznie tak, praktycznie nie. Niestety nie wszyscy do takiego zawodu posiadają umiejętności manualne. Aby zostać profesjonalnym makijażystką, musimy je mieć, a także posiada ukończoną przynajmniej szkołę średnią lub technikum. Następnie powinniśmy udać się na odpowiedni kurs w szkole policealnej lub kurs, który pozwoli nam uzyskać wiedzę na temat tajników manicure’u. Nauka w takiej szkole trwa zazwyczaj rok, a także kończy się egzaminem. Dzięki temu możemy uzyskać dyplom potwierdzający nasze kwalifikacje w zawodzie. Powinniśmy więc zastanowić się czy wolimy kurs czy przyłączenie się do zajęć w szkole policealnej. Jednak w tym drugim przypadku gdy będziemy musieli pogodzić naukę z pracą.

Kariera zawodowa– rozwój manikiurzystki

Osoba, która myśli poważnie o wykonywaniu tego zawodu powinna wiedzieć, że nie musi posiadać do tego specjalistycznych uprawnień. Zawód ten może wykonywać każda zainteresowana osoba. Nie ma ograniczenia ani wiekowego, ani tego związanego z wykształcenia. Nie oznacza to jednak, za zbędne jest odpowiednie przygotowanie. Osoba, która nie zna podstaw powinna udać się na specjalistyczny kurs, lub szkolenie dotyczące w pracy z paznokciami.

Lepiej jest mieć jednak gdy piąty te certyfikat z kursu, niż jedynie doświadczenie amatorskie i uczenie się na własnych błędach. Jeżeli jesteśmy sami łukami, to również powinniśmy udać się na kurs Iza pracować na taki dyplom. Dodatkowo przyszła manikiurzystka powinna pamiętać o tym, że w tym zawodzie ważna jest cierpliwość, dokładność, umiejętność słuchania oraz poczucie estetyki.

Zobacz też: http://www.psychomanipulacja.pl/manikiurzystka-praca-na-etacie-czy-wlasna-dzialalnosc-gospodarcza/

Księgowość Amazon – na czym polega?

0
Księgowość Amazon

Amazon to najpopularniejszy sklep internetowy na całym świecie, który wywodzi się z USA. Założony został w 1994 roku i co ciekawe, na początku był jedynie księgarnią online. Na dzień dzisiejszy miliony użytkowników każdego dnia dokonuje zakupów na tym serwisie. Jednakże sprzedawcy często mogą mieć kilka problemów. Jednym z nich z pewnością jest księgowość Amazon, bowiem sprzedaż towarów jest znacznie trudniejsza i bardziej skomplikowana.

Sprzedaż Amazon- na czym polega?

Wbrew pozorom transakcja nie odbywa się pomiędzy sprzedawcą, a klientem, tak jak to wygląda w przypadku innych sklepów internetowych. Na tej stronie internetowej współpraca odbywa się między sprzedawcą i Amazonem. Na początku produkty wystawiane są na platformie. Następnie wysyłane są do magazynów firmy Amazon zarówno na terenie Polski, jak i innego państwa. Towary pozostają w nowym miejscu tak długo, aż potencjalny klient ich nie zakupi. Wówczas to Amazon ma obowiązek wysłania poszczególnego towaru na określony adres dla klienta. Jeśli dojdzie do ewentualnych komplikacji i nieporozumienia, to właśnie największy sklep online ponosi za to odpowiedzialność.

Podatek VAT w sprzedaży wysyłkowej

Rozliczanie VAT’u w sprzedaży wysyłkowej jest stosunkowo skomplikowane i wymaga ogromnej wiedzy. Najrozsądniejsze wydaje się być skorzystanie z biura rachunkowego Amazon. Jednakże jeśli chcielibyśmy zająć się problemem na własną rękę, konieczne jest szczegółowe prowadzenie księgowości Amazon, a także pilnowanie wszelkich limitów w każdym kraju, do którego trafiają nasze towary i produkty. Należy wiedzieć o tym, że firma Amazon w żaden sposób nie odpowiada za rozliczanie VAT i innych podatków, bowiem obowiązek ten należy do sprzedawcy. Księgowość Amazon FBA działa nieco inaczej w transakcjach zagranicznych, dlatego warto skorzystać z profesjonalnych usług.

Rejestracja do zagranicznego VAT

W dzisiejszych czasach sprzedając na rynkach Amazon w innych krajach, z reguły konieczna okazuje się rejestracja do zagranicznego VAT. Jest ona obowiązkowa, gdy przekroczone zostaną pewne progi sprzedaży wysyłkowej, które to określone są przez każdy kraj indywidualnie. Należy pamiętać o tym, że rejestracja do VAT obowiązuje także wtedy, gdy towary znajdą się w magazynie poza granicami naszego kraju, bowiem największy na świecie sklep online przenosi towary między obiektami logistycznymi. Ma to na celu optymalizacje wysyłki towaru. Cały proces rozliczeniowy jest bardzo skomplikowany, dlatego też zaleca się skorzystanie z usług księgowości Amazon.

Artykuł powstał we współpracy z https://www.ecpodatkowe.pl/.

Zastanawiasz się nad systemem alarmowym i monitoringiem? Wybierz odpowiednią firmę!

0
Zastanawiasz się nad systemem alarmowym i monitoringiem

Marki Montersi przedstawiać nie trzeba tym osobom, które choć trochę interesują się zabezpieczeniami i monitoringiem, czy działają w tej branży. Od lat firma jest jednym z topowych brandów w tym obszarze rynku. Daje wiele urządzeń, pozwalając stworzyć nawet najbardziej zaawansowane systemy alarmowe, ale tez automatykę bram i znacznie więcej.

Sprzedaż stała w Montersi.pl to na przykład wiele kamer IP, które powoli zyskują status najbardziej popularnych w monitoringu. Obraz doskonałej jakości i łatwość montażu – to dwie największe, z wielu zalet tej metody. Mamy stały podgląd widoku, gdzie praktycznie z każdego miejsca na świecie z dostępem do internetu, jesteśmy w stanie śledzić na bieżąco co się dzieje. Poza tym – to także zaawansowanego typu systemy – zarówno alarmowe jak i przeciwpożarowe. W internetowym sklepie, który prowadzi marka czekają też elementy nagłośnienia, kontrola dostępu, domofony i znacznie więcej. Warto sprawdzić.

Dystrybutor wielu znanych firm

Współpraca z topowymi dystrybutorami i producentami sprzętu czyni tu ofertę kompletną i bardzo pożądaną przez wielu odbiorców. Poza tym, nawet klienci indywidualni cenią sobie zakupy tutaj, choćby przez wzgląd na profesjonalizm obsługi, która zawsze chętnie doradza.

Organizowanie szkoleń i kursów

Poza tym szkolenia oraz kursy prowadzone w Montersi to ogromna popularność. Instalatorzy tu podnoszą swoje kwalifikacje , uczą się nowych rozwiązań i technologii. Poznają też najbardziej perspektywiczne branżowe rozwiązania, co pozwala na tworzenie jeszcze lepiej działających sieci i alarmowych systemów. Sprzęt najwyższej jakości to dla tej marki priorytet, co widać po asortymencie tego sklepu internetowego.

Owocna współpraca

Przebieg współpracy z Montersi.pl jest zawsze w pełni pozytywny. Zawsze dział obsługi klienta pomoże w doborze elementów. To zawsze gwarancja konkretnej efektywności i doboru idealnie dopasowanych akcesoriów i innych elementów. Warto odwiedzić stronę https://www.montersi.pl i przekonać się o tym osobiście.

Wady i zalety maszyn cnc stosowanych w przemyśle

0
Wady i zalety maszyn cnc stosowanych w przemyśle

Maszyny sterowanie numerycznie, czyli skrótowo maszyny CNC coraz powszechniej wykorzystuje się w przemyśle. Niezaprzeczalnie mają wiele zalet, dzięki czemu unowocześniają przemysł, jednak nie są pozbawione ograniczeń. W dzisiejszym wpisie przybliżamy zatem ich zalety i wady.

ZOBACZ TEŻ