W czasie pandemii stacjonarny handel przeżywał trudne chwile. Dlatego spore grono przedsiębiorców postanowiło poszerzyć swoje dotychczasowe działania o nowy kanał sprzedażowy, dzięki założeniu stron internetowych z opcją sklepu. Czy rzeczywiście e-handel potrafi być sposobem na rozwój dla nowoczesnego biznesu. Jakie są zalety takiego rozwiązania i kto może z niego korzystać? O tym napiszemy poniżej.
e-Handel – nowoczesne spojrzenie na sprzedaż
Na czym w ogóle polega e-commerce? W tym przypadku mamy do czynienia ze sprzedażą towarów lub usług za pośrednictwem Internetu, z opcją płatności online lub innymi kanałami. Dostawa może odbywać się pod wskazany adres, do placówki stacjonarnej lub innego punktu odbioru (np. paczkomatu).
Najpopularniejszym typem e-handlu w naszym kraju pozostają sklepy internetowe, prowadzone przez producentów lub dystrybutorów. Oprócz nich można spotkać inne rozwiązania, jak choćby portale aukcyjne i serwisy ogłoszeniowe, które cieszą się też niesłabnącym zainteresowaniem.
e-Commerce – co zyskuje biznes dzięki sprzedaży online?
Sprzedaż za pośrednictwem Internetu otworzyła przed przedsiębiorstwami zupełnie nowe możliwości działania. Nie muszą już ograniczać się bowiem do sprzedaży lokalnej. Zamiast tego są w stanie oferować towary lub usługi osobom z całego kraju lub nawet z zagranicy. O tym, w jaki sposób prowadzić biznes w sieci, można poczytać na blogu https://adriankolodziej.pl/blog/.
Handel internetowy jest zatem jednym z ciekawszych przejawów globalizacji, pozwalającym konsumentom na pozyskiwanie upragnionych przedmiotów w zasadzie z dowolnego miejsca na świecie.
Sklepy e-commerce tworzy się w oparciu o sprawnie działające oprogramowanie, które przyspiesza proces sprzedaży, a także automatyzuje szereg kroków. Pozwala to na usprawnienie pracy oraz zmniejszenie ilości obowiązków dla przedstawicieli firmy.
Modele wykorzystania sklepów internetowych w biznesie są bardzo zróżnicowane. Część przedsiębiorców decyduje się na działania hybrydowe. W takim systemie sklepy stacjonarne i online współpracują, poszerzając w znaczący sposób zasięg oraz możliwości sprzedaży, dając klientom olbrzymi wybór preferowanych kanałów kontaktu.
Zdarza się również, że przedsiębiorcy rezygnują całkowicie z prowadzenia sklepów stacjonarnych, by przejść na e-handel. Dlaczego? Do tej formy działania przekonują ich wspomniane wcześniej korzyści. Równocześnie likwidacja sklepów stacjonarnych obniża koszty prowadzenia działalności gospodarczej, co ma wielkie znaczenie nie tylko w dobie pandemii. Nie trzeba bowiem łożyć na utrzymanie placówki i pracowników. Pozostaje jedynie koszt utrzymania odpowiedniego magazynu, choć nawet to można zlecić zewnętrznym podmiotom w ramach usługi outsourcingowej szytej na miarę nowoczesnego sklepu internetowego.
e-Commerce to rozwiązanie dające wiele ciekawych możliwości dla firm, zajmujących się nowoczesnym handlem.
Korzyści dla klienta – dlaczego warto kupować w Internecie?
Z drugiej strony e-commerce staje się też coraz popularniejszym sposobem robienia zakupów wśród konsumentów. Do takiej opcji przekonuje ich oczywiście olbrzymia wygoda całego procesu. Można bowiem pozyskać wszelkie towary, kiedy tylko się chce, bez konieczności oglądania się na godziny otwarcia sklepów stacjonarnych. Łatwo wybiera się preferowaną formę i czas dostawy produktów. Bez problemu można również porównać różne oferty. Ma się czas na przeczytanie opinii innych użytkowników oraz sprawdzenie, czy rzeczywiście dany produkt jest tym, co może się przydać.
Nie można zapominać o tym, że sklepy internetowe niejednokrotnie oferują znacznie atrakcyjniejsze ceny niż stacjonarne odpowiedniki nie tylko w specjalnie dni, jak Black Friday lub Cyber Monday. To również sprawia, że spore grono klientów decyduje się właśnie na ten kanał do regularnego robienia zakupów.
Handel w Internecie – nowe oblicze sprzedaży
Najnowsze badania statystyczne pokazują, że już niemal ¾ wszystkich użytkowników sieci dokonuje częstych zakupów w e-commerce. Jest to dla nich rozwiązanie naturalne i wygodne, pozwalające zaoszczędzić czas i pieniądze.
Trudno się zatem dziwić, że przedsiębiorcy starają się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i wprowadzają w swoich biznesach dodatkowe kanały sprzedażowe w rzeczywistości wirtualnej.
W zasadzie takie opcje przynoszą szereg korzyści wszystkim stronom, dając swobodę działania, wygodę oraz rozwój globalnego handlu na niespotykaną do tej pory skalę. Najpewniej zatem ta metoda sprzedaży będzie się nieustannie rozszerzała, zdobywając kolejnych zwolenników.